geometria
Kulman jako kolmeen yhtä suureen osaan (geometrinen piirtäminen)
Sovelluksessa konsturoidaan yksi mahdollinen ratkaisu kulman kolmijakoon. Miksi ratkaisu ei noudata klassisen geometrian sääntöjä?
Ympyrän piirtäminen, kun säde ja keskipiste on annettu (geometrinen piirtäminen)
Euklidisessa geometriassa sallitut konstruktiovälineet ovat perinteisesti harppi ja viivoitin. Harppia saa käyttää vain ympyrän piirtämiseen. Miksi janan mittaaminen harpilla kuitenkin sallitaan?
Ruprecht von der Pfalzin probleema
Ruprecht von der Pfalzin probleemassa on selvitettävä, voidaanko kuutioon työstää sellainen reikä, että siitä voidaan työntää läpi toinen samankokoinen kuutio.
Matematiikan kertauspeli
Matematiikan kertauspelin avulla voidaan kerrata perusopetuksen matematiikan oppimäärää.
Geometriapeli Salama
Geometriapeli Salamassa pelaajien tulee tunnistaa erilaisia geometristen muotojen ja värien yhdistelmiä mahdollisimman nopeasti saadakseen kortin itselleen. Peliä voi pelata myös käyttämällä vuoroja, jolloin pelissä ei kilpailla nopeudesta.
Matikkamuistipeli 5.–6. luokka
Matikkamuistipelin tavoitteena on harjoitella ja kerrata matematiikan keskeisiä sisältöjä vuosiluokilta 3–6.
Tikkutehtäviä
Tikkutehtävät ovat suuren suosion saaneita pulmatehtäviä, jotka soveltuvat kaiken ikäisille 3.-luokkalaisista alkaen.
Selitä jos osaat – Geometria 2.–3. luokka
Pelin avulla voidaan kerrata geometrian käsitteitä pelin avulla.
Selitä jos osaat – Geometria
Tämän oppimispelin tarkoituksena on kerrata geometrian käsitteitä selittämällä niitä toisille pelaajille joko sanallisesti tai piirtämällä.